Trzypoziomowy węzeł z 16 wiaduktami - tak będzie wyglądało skrzyżowanie autostrad A1 i A4 oraz DK 44, czyli węzeł Sośnica na Śląsku. Już w tym miesiącu GDDKiA ma podpisać umowę z firmą J&P Avax na wykonanie największego węzła drogowego w Polsce.
GDDKiA wybrało w przetargu najkorzystniejszą ofertę, którą przedstawiła grecka firma J&P Avax. Ta sama firma buduje już inny odcinek autostrady A1 na Śląsku, a mianowicie odcinek Sośnica-Bełk. Grecy zadeklarowali, że zbudują węzeł za 850 mln złotych.
„Firma od chwili podpisania umowy ma 30 dni na rozpoczęcie prac. Budowa węzła powinna potrwać 14 miesięcy, nie wliczając w to miesięcy zimowych. Oznacza to, że prace powinny się zakończyć jesienią 2009 roku” – mówi Artur Mrugasiewicz z biura prasowego GDDKiA.
Specjaliści z J&P Avax podkreślają, że dużym problemem na etapie projektowania było takie skomunikowanie wszystkich ciągów drogowych, aby zapewnić możliwość zjazdu w różnych kierunkach. Przedstawiciele firmy deklarują też, że budowa węzła pociągnie za sobą zatrudnienie nowych pracowników. 75 % projektowanego węzła to obiekty mostowe, więc będą potrzebni m.in. cieśle, zbrojarze i kadra inżynierska. Część pracowników zostanie też przeniesiona z obecnie realizowanego odcinka.
jasne