Wisła Kraków z olbrzymim wzmocnieniem


„Biała Gwiazda” pozyskała nowego sponsora strategicznego, którym została spółka Orlen Oil (wchodząca w skład grupy PKN Orlen)

17 czerwca 2021 Wisła Kraków z olbrzymim wzmocnieniem
Krzysztof Porebski / PressFocus

Wisła Kraków nie próżnuje w przerwie między rozgrywkami. Pozyskała już kilku nowych zawodników czy trenera, ale dzisiejsza informacja jest jeszcze lepsza. Nowym sponsorem strategicznym drużyny spod Wawelu została spółka Orlen Oil, wchodząca w skład grupy polskiego potentata paliwowego (PKN Orlen). Wspierać ma nie tylko „jedynkę”, ale również zespoły akademii klubu.


Udostępnij na Udostępnij na

Większość piłkarskich sympatyków pochłonięta jest rozgrywanymi właśnie mistrzostwami Europy, ale takiej informacji zostawić obojętnie nie można. Do grona partnerów Wisły Kraków dołącza spółka Orlen Oil, zostając nowym i głównym sponsorem strategicznym drużyny. Krakowskim włodarzom udało się w końcu dopiąć szczegóły umowy z wielką firmą, której obecność przy Reymonta wyjdzie tylko na dobre. Umowa wchodzi w życie od sezonu 2021/2022 i parafowana została na okres dwóch lat. Wysokość kontraktu zależeć będzie od osiąganych przez drużynę wyników sportowych, ale także od frekwencji na stadionie. Co ciekawe, firma bukmacherska LV Bet (widoczna do niedawna na froncie koszulek) nie kończy współpracy i dalej zostaje z „Białą Gwiazdą”.

Co mogliśmy usłyszeć z ust zainteresowanych stron?

Zawarta umowa – oprócz standardowych elementów widocznych także przy okazji współpracy z innymi podmiotami jak ekspozycja logo na frontach trykotów meczowych zawodników „Białej Gwiazdy” czy materiałach marketingowych – niesie ze sobą misję. Nie bez powodu użyłem słowa misja, gdyż misją zarówno Wisły, jak i PKN Orlen jest wyniesienie rodzimego futbolu na wyższy poziom i ponowne zaistnienie 13-krotnego mistrza Polski na najwyższym szczeblu ekstraklasy oraz na arenie międzynarodowej – mówił na konferencji prezes, Dawid Błaszczykowski.

Szef grupy PKN Orlen, Daniel Obajtek, dodał z kolei: – Każdy projekt sponsoringowy, w który się angażujemy, musi przekładać się realnie na wzrost wartości marki i wspierać nasz biznes. Jednocześnie w całej Grupie Orlen przykładamy dużą wagę do inicjatyw, które odpowiadają na potrzeby lokalnej społeczności. Orlen Oil to spółka zakorzeniona w Krakowie i wsparcie klubu piłkarskiego w tym mieście uzupełnia prowadzone działania sponsoringowe. Wypracowane warunki gwarantują znaczący zwrot z zaangażowanego kapitału, co korzystnie przełoży się na sprzedaż, a co za tym idzie, wyniki finansowe spółki. W ramach współpracy mocny akcent położono też na rozwój procesu szkoleniowego uzdolnionej młodzieży i zaplecza treningowego. W ten sposób umożliwimy najmłodszym zawodnikom dalszy rozwój pod kątem ewentualnego wejścia do profesjonalnego sportu, a może nawet reprezentacji narodowej.

Orlen Oil, czyli stabilność 

Orlen Oil to spółka wchodząca w skład PKN Orlen i zajmująca się produkcją oraz dystrybucją środków smarnych (oleje silnikowe, oleje do maszyn, smary plastyczne), wytwarza także popularny ostatnio płyn do dezynfekcji rąk. Cała grupa zakończyła pierwszy kwartał 2021 roku z zyskiem operacyjnym wynoszącym 2,4 miliarda złotych i słynie ze swoich działań sponsorskich. Z wiadomych względów spółka, która została nowym dobrodziejem Wisły Kraków, widoczna jest – i to mocno – w sportach motorowych. W Krakowie Orlen Oil wprowadzić ma do zarządu klubu swojego członka, co gwarantuje umowa, dzięki której budżet najbardziej utytułowanej drużyny ze stolicy Małopolski wzrośnie o około 40%.

Nowy sponsor krakowian to uznana i stabilna marka nie tylko w Polsce, bo i w Europie, a to daje nowe możliwości i poszerza horyzonty, na których może działać szefostwo z Dawidem Błaszczykowskim na czele. Obopólne korzyści, wzajemna promocja czy propagowanie sportu (nie tylko tego profesjonalnego)… Wydaje się, że czwartek 17 czerwca 2021 roku może być takim prawdziwym impulsem dającym jasny sygnał do przywrócenia dawnej chwały.

https://twitter.com/klaudynabujak/status/1405516192551342081?s=21

Zwiastun nowego otwarcia?

W klubie z Reymonta po przejęciu przez nowych właścicieli coś ruszyło. Zaczęto porządkować sprawy, które tego wymagały i sprzątać po starym zarządzie, a trochę tego było. Nie wszystko zawsze wychodziło perfekcyjnie, zdarzały się błędy, jak choćby te z trenerskimi roszadami, ale pozyskanie sponsora tak potężnego i stabilnego jak jedna ze spółek PKN Orlen to strzał w dziesiątkę. Wisła zyskała więcej niż tylko dopływ świeżej gotówki. Zyskała spokój, z którym można budować pewniej.

Wejście tak wielkiego sponsora do Wisły Kraków może oznaczać nową rzeczywistość dla „Białej Gwiazdy”Patryk Motyka, Onet.pl

Nowy dyrektor sportowy, nowy trener, a teraz nowy sponsor. W Krakowie nie próżnują i lato spędzają pracowicie, tak że sympatycy „Białej Gwiazdy” narzekać na nic nie mogą. To, co się tworzy, wskazywać może, że będzie już tylko lepiej i jedna z najbardziej rozpoznawalnych organizacji sportowych w Polsce wraca na właściwe tory.

Wejście tak wielkiego sponsora do Wisły Kraków może oznaczać nową rzeczywistość dla „Białej Gwiazdy”, ale też nie musi. Nie znamy szczegółów umowy, bo wartość marketingowa krakowskiego klubu jest nieco mniejsza niż choćby przed dekadą. Inną sprawa, czy Spółka Skarbu Państwa powinna m.in. z naszych podatków finansować takie podmioty jak kluby sportowe. To jednak nie reprezentacja kraju. Tak czy inaczej, dla Wisły i jej kibiców to z pewnością świetna wiadomość – pozyskanie tak potężnego sponsora to na pewno duży krok w kierunku odbudowy potęgi krakowian – podsumowuje dla nas redaktor i wydawca portalu Onet, znający realia małopolskiej piłki jak nikt inny, Patryk Motyka.

Komentarze
sylwia (gość) - 3 lata temu

Wisła zyskała naprawdę ogromną szansę na rozwój. Mam nadzieję, że jej nie zmarnują, bo szkoda by było tak wielkiej szansy jaką teraz mają przed sobą

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Zapraszamy do kulturalnej dyskusji.

Najnowsze