Historyczny rekord w Ligue 1


Wzrasta atrakcyjność francuskich rozgrywek, które gromadzą na meczach coraz wiecej widzów

10 stycznia 2020 Historyczny rekord w Ligue 1

Oficjalny raport francuskiej LFP informuje o nowym rekordzie frekwencji w Ligue 1 i Ligue 2. Obie ligi obejrzało na stadionach w pierwszej części sezonu łącznie 5,57 miliona widzów. 


Udostępnij na Udostępnij na

O Ligue 1 można dyskutować, można się spierać i polemizować na temat jej poziomu. Francuska elita ma wielu zwolenników i przeciwników, ale obiektywnie przyznać należy, że z roku na rok staje się ligą zyskującą na atrakcyjności.

Wieksze pieniądze, lepszy marketing czy dobrzy zawodnicy przyciągają przed telewizory coraz większe ilości widzów, a i stadiony mogą pochwalić się bardzo dobrą frekwencją.

We wlasnie opublikowanym raporcie LFP (Ligue de Football Professionnel) na temat stadionowej frekwencji  odnotowujemy wzrost liczby widzów do poprzednio badanego okresu (pierwsza część sezonu). Po 19. kolejkach rozegranych w Ligue 1 i Ligue 2 łączna suma widzów oglądających spotkania w tych ligach wyniosła 5,57 miliona – sporo.

W najwyższej lidze zanotowano wzrost o 0,62 % i nowy rekord to 4,24 miliona widzów (poprzednio 4,22 po połowie sezonu 2018/19). Wszystko głównie za sprawą PSG, RC Strasbourg i Amiens SC, które to potrafią zapełniać swoje obiekty w ponad 90% na każdy mecz.

W Ligue 2 według omawianego raportu pojawiło się na trybunach 1,32 miliona widzów. Wiadomo, że poziom sportowy drugiej ligi odbiega od najwyższej, ale wynik ten i tak jest dobry. Najwiecej fanów na swoich meczach gromadzi RC Lens – także na tych rozgrywanych na wyjeździe.

Te rekordy frekwencji ponownie pokazują atrakcyjność naszych dwóch mistrzostw, a także wynagradzają pracę profesjonalnych klubów. Dzięki wsparciu LFP i jego zespołów kluby stały się bardziej profesjonalne w gromadzeniu i przetwarzaniu danych, po to, aby lepiej zrozumieć swoich odbiorców i zaoferować ultra-segmentowane oferty odpowiadające ich oczekiwaniom. Dzisiaj gościnność i komfort na stadionach są tak samo ważne jak poziom sportowy, aby przyciągnąć nowych odbiorców ” – mówi Didier Quillot, dyrektor wykonawczy LFP.

 

Dodaj komentarz

Zapraszamy do kulturalnej dyskusji.

Najnowsze