Marzy Ci się piłkarska kariera? Chcesz poczuć się jak Torres, Benzema czy Messi? Ten turniej jest dla Ciebie, wejdź do świata profesjonalnej piłki.
Adidas Football Challenge jest turniejem piłkarskim dla młodych adeptów piłki nożnej w wieku 9-14 lat. Młodzi piłkarze rywalizować będą w czterech kategoriach wiekowych: 9-10 lat, 11-12 lat, 13 lat i 14 lat. W turnieju startować mogą dziewczęta i chłopcy reprezentujący kluby piłkarskie i sportowe, szkolne i uczniowskie drużyny oraz tak zwane drużyny podwórkowe. Rozegrane zostaną trzy turnieje eliminacyjne: 8 i 9 maja w Gdyni, 15 i 16 maja w Krakowie oraz 29 i 30 maja w Warszawie. Finał rozegrany zostanie tuż przed mundialem RPA 2010, 5 i 6 czerwca. Partnerami Adidas Football Challenge 2010 są: EA Sports, GO Sport oraz Polsat Soccer Skills.
Na potrzeby rywalizacji turniejowej przygotowana zostanie specjalna strefa Adidas Fun Park, w której młodzi zawodnicy będą mogli wykazać się charakterem i umiejętnościami piłkarskimi. Strefa Adidas Fan Park włączona zostanie do klasyfikacji turniejowej. Dzięki niej każdy z zespołów będzie mógł zaprezentować najlepszych zawodników, wyróżniających się umiejętnościami piłkarskimi, takimi jak: celność strzału, gra w strefie jeden na jeden, precyzyjne wykonywanie rzutów wolnych czy umiejętności bramkarskie.
– Podstawowym celem przedsięwzięcia jest promocja pozytywnych wartości przekazywanych przez rywalizację sportową: wzajemny szacunek dla siebie podczas gry i poza nią, zespołowa praca na końcowy sukces, rozwijanie indywidualnych umiejętności zawodników poprzez pracę nad własnym talentem i wzorowanie się na piłkarskich idolach. Idea turnieju wpisuje się w globalną strategię naszej marki, która od lat wspiera wszelkie inicjatywy piłkarskie, zarówno na poziomie profesjonalnym, jak i amatorskim – podkreśla Łukasz Palczak, Brand Activation Manager w Adidas Poland.
Już za kilka tygodni w Republice Południowej Afryki rozpoczną się piłkarskie mistrzostwa świata. Organizatorzy tego turnieju postanowili, by poprzez komunikację, promocję i harmonogram nawiązać do tej prestiżowej imprezy. Każdy zespół będzie musiał zmierzyć się w grupach, z których najlepsza 16 awansuje do dalszego etapu rozgrywek. Najlepsze drużyny zagrają w wielkim finale, rozgrywanym 5 i 6 czerwca w Warszawie.
Na potrzeby promocji Adidas Football Challenge 2010 stworzona została dedykowana strona internetowa – www.adidasfc.pl. Szata graficzna strony nawiązuje bezpośrednio do działań marketingowych marki związanej z tegorocznym mundialem. W obszarze treści strona adidasfc.pl jest głównym narzędziem rejestracji drużyn, zawiera także podstawowe informacje o mundialu oraz bieżące informacje o piłkarzach i zespołach współpracujących z marką Adidas. Młodzi piłkarze oraz trenerzy w specjalnym bloku „trening”, przygotowanym we współpracy z Polsat Soccer Skills, znajdą niezbędne, praktyczne porady związane z treningiem piłkarskim w obszarze przygotowania technicznego, mentalnego i motorycznego.
Podczas turniejów eliminacyjnych i finału Adidas Football Challenge 2010 rozgrywane będą interaktywne mistrzostwa piłkarskie w grze FIFA 10, w specjalnej strefie EA Sports.