Podczas konferencji „Sport w Poznaniu i Wielkopolsce”, która odbyła się na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, ogłoszono wyniki badań przeprowadzonych przez Katedrę Marketingu Produktu.
Najbardziej znany klub, według 90% respondentów, to Lech Poznań, który zajął zdecydowanie pierwsze miejsce. Na trzecim uplasowała się Warta Poznań. 17,2% badanych wskazało Wartę, jako najbardziej znany klub w Wielkopolsce. Jednak aż 28,3% ankietowanych stwierdziło, że Warta to najsilniejsza marka w samym Poznaniu. Awans na tę pozycję to przede wszystkim udany rok 2009 i szereg akcji wizerunkowych, umów podpisanych z mediami i sponsorami oraz rozwój strony internetowej.
– Cieszy wysoka pozycja klubu. Czekaliśmy na wyniki tych badań, bo to ważny argument dla sponsorów i partnerów. Warta jest trzecią marką sportową pod kątem rozpoznawalności w Wielkopolsce – powiedział Łukasz Sobolewski, Marketing Menedżer KS Warta Poznań.
– Wierzymy, że nasza praca – zarówno w sferze sportowej jak i marketingowej – przyczyni się do utrzymania tej pozycji w kolejnych latach. Rozpoznawalności w całej Wielkopolsce to praca wszystkich sekcji i młodzieży, która promuje klub nie tylko w regionie, ale w całym kraju – dodał.