Szczęsny idzie na rekord


30 listopada 2011 Szczęsny idzie na rekord

Szósty miesiąc z rzędu Wojciech Szczęsny okazał się najbardziej medialnym polskim bramkarzem występującym zagranicą. To rekord w rankingu POLSKA PIŁKA wydawanym cyklicznie przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Bramkarz Arsenalu Londyn wyprzedził swojego klubowego i reprezentacyjnego kolegę – Łukasza Fabiańskiego – oraz Artura Boruca.


Udostępnij na Udostępnij na

Wojciech Szczęsny
Wojciech Szczęsny (fot. skysports.com)

Szczęsny jest najbardziej medialnym golkiperem w całym roku 2011. Na pierwsze miejsce awansował w styczniu i pozostawał na nim w każdym miesiącu oprócz kwietnia. Co ciekawe, w ubiegłym roku znajdował się dopiero na piątej pozycji – za Fabiańskim, Kuszczakiem, Borucem i Dudkiem. Ten rok na razie absolutnie należy do niego. Media oszalały na jego punkcie od czasu, gdy przebił się do wyjściowej jedenastki „Kanonierów”. W porównaniu do października 2010 w prasie i internecie pisało się na jego temat niemal pięciokrotnie więcej. Jednocześnie z czołówek spadli Tomasz Kuszczak i Artur Boruc.

W zeszłym miesiącu o Szczęsnym ukazały się aż 794 publikacje. Dla porównania na temat Fabiańskiego „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przeanalizował ich 573, a dla Boruca – 271. Zainteresowanie dziennikarzy praktycznie stracili Wojciech Kowalewski (Anorthosis Famagusta), Marcin Cabaj (Hapoel Be’er Szewa), Łukasz Załuska (Celtic Glasgow) i Paweł Kieszek (Roda Kerkrade). Bardzo niewiele – w porównaniu do ubiegłego roku – pisało się ostatnio także o Tomaszu Kuszczaku.

Wśród klubów prowadzenie zachowuje Wisła Kraków, która już czwarty miesiąc z rzędu jest najbardziej medialnym klubem w Polsce. Zainteresowanie drużyną wciąż pozostaje na wysokim poziomie, pomimo osiąganych wyników, które są poniżej oczekiwań. Liczba informacji na temat „Białej Gwiazdy” spadła względem poprzedniego miesiąca, ale to samo tyczy się drugiej Legii Warszawa i trzeciego Lecha Poznań. Lider tabeli – Śląsk Wrocław – znalazł się dopiero na piątej pozycji w klasyfikacji POLSKIEJ PIŁKI. Mimo ogromnej popularności klubu wśród kibiców, dziennikarze wciąż piszą o nim znacznie mniej aniżeli o czołówce rankingu medialności. Na szóstym i siódmym miejscu znalazły się – podobnie jak przed miesiącem – Lechia Gdańsk oraz Polonia Warszawa. Najmniej medialny okazał się ponownie ŁKS.

W I lidze najwyższą lokatę zachowała Arka Gdynia, plasująca się w środku ligowej stawki. Mimo miejsca w strefie spadkowej, na drugie miejsce w klasyfikacji medialności awansowała Polonia Bytom, która wyprzedziła Zawiszę Bydgoszcz.

Badanie POLSKA PIŁKA przeprowadzone zostało na podstawie monitoringu 1100 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 najpopularniejszych portali internetowych. W październiku 2011 przeanalizowano 15 tys. publikacji. Łącznie od początku badania – czyli od 1 marca 2010 do 31 października 2011 – analitycy wzięli pod uwagę 265 tys. informacji.
 

Najnowsze