Dzięki marce Coca-Cola ponad 500 tysięcy fanów piłki nożnej z 84 krajów, w tym z Polski, obejrzało z bliska najważniejsze piłkarskie trofeum – Puchar Świata FIFA.
Warszawa, 21 maja 2010 r. Chociaż na stadionach, na których rozegrane zostaną mecze mistrzostw swiata FIFA 2010, nie zabrzmiał jeszcze pierwszy gwizdek, a drużyny nie rozpoczęły rywalizacji o najważniejsze piłkarskie trofeum, wykonany z 18-karatowego złota Puchar Świata FIFA ma już za sobą największą w historii trasę po świecie.
Po 225 dniach, w czasie których przemierzył 151 217 kilometrów, odwiedzając pięć kontynentów i gromadząc ponad 500 000 kibiców, dotarł do Republiki Południowej Afryki. W kraju gospodarzy mistrzostw odbędzie się finałowa część trasy. Dzięki konkursom, które zorganizowała Coca-Cola w Polsce, również polscy fani piłki nożnej mieli możliwość zobaczenia Pucharu Świata FIFA.
Swoją najdłuższą i najbardziej ekscytującą podróż w historii Puchar Świata rozpoczął 21 września 2009 r. w Zurychu, gdzie znajduje się siedziba FIFA. Przez osiem miesięcy odwiedził między innymi 50 afrykańskich miast, od Abidżanu, stolicy Wybrzeża Kości Słoniowej, do Windhuku w Namibii. Pasjonaci futbolu mogli również zobaczyć trofeum w 34 innych krajach świata, zarówno tych z bogatymi tradycjami futbolowymi (Brazylia, Włochy, Wielka Brytania), jak i tych, w których zainteresowanie piłką nożną dopiero się rodzi (Nowa Kaledonia, Malezja czy Kazachstan).
W trasie Trophy Tour wzięli udział piłkarze i zdobywcy Pucharu Świata: Pele, Lothar Matthäus i Christian Karembeu. W ramach wydarzeń towarzyszących trasie spotykali się oni z fanami futbolu na całym świecie. Głowy 44 państw znalazły czas, aby w reprezentowanych przez siebie krajach powitać prestiżowy puchar symbolizujacy magię mistrzostw świata FIFA.
Fani mogli poczuć atmosferę afrykańskich mistrzostw również dzięki występom K’naana, somalijskiego muzyka hip-hopowego, który podczas trasy wykonywał na żywo swój hit „Wavin’ Flag – Coca-Cola Celebration Mix”. Oparty na afrykańskich rytmach, podnoszący na duchu utwór będący częscią kampanii marketingowej marki Coca-Cola nawiązujacej do mistrzostw świata FIFA 2010, stał się już jej hymnem. Firma ma nadzieję, że fani będą śpiewać piosenkę przez całe lato.
– Dając fanom futbolu możliwość zobaczenia z bliska największego piłkarskiego trofeum, chcieliśmy, aby poczuli oni atmosferę mistrzostw świata FIFA – powiedział Emmanuel Seuge, dyrektor ds. marketingu sportowego w The Coca-Cola Company. Takie chwile na długo zostają w pamięci i tworzą emocjonalną więź z naszą marką.
– Dwudziestu dwóch kibiców z Polski wyjechało na Słowację i wzięło udział w wydarzeniach towarzyszących przybyciu tam Pucharu Świata FIFA. Jedenastu z nich zostało wyłonionych w konkursie, który zorganizowaliśmy z „Przeglądem Sportowym”. Na Słowację wyjechały też reprezentacje szkół, które brały udział w tegorocznej edycji turnieju Coca-Cola Cup – powiedział Wojciech Dubasiewicz, kierownik marki Coca-Cola w Coca-Cola Poland Services.
Tysiące fanów spełniło swoje marzenie, pozując do pamiątkowych zdjęć z autentycznym Pucharem Świata podczas trasy jego przejazdu i dzieląc się nimi przez Internet. W taki sposób zdjecia obejrzało ponad 400 tysięcy osób. Osoby biorące udział w wydarzeniach towarzyszących trasie mogli również obejrzeć film w technologii 3D prezentujący wyjątkowe momenty z dotychczasowej historii mistrzostw świata. Fani oglądali także pokazy żonglowania piłką w rytm muzyki, uczestniczyli w meczach typu „5-a-side” oraz rywalizowali ze sobą na konsolach wideo w grze 2010 FIFA World Cup.
W ramach ostatniego etapu trasy FIFA Word Cup Trophy Tour Puchar Świata zawita do 32 południowoafrykańskich miast – również tych, w których podczas mistrzostw będzie się toczyć rywalizacja najlepszych piłkarzy świata.