Najciekawsze akcje marketingu sportowego w 2024 roku w piłce nożnej [RANKING]


Najlepsze akcje marketingu sportowego 2024 roku w Polsce i zagranicą. Subiektywne podsumowanie

31 grudnia 2024 Najciekawsze akcje marketingu sportowego w 2024 roku w piłce nożnej [RANKING]
Genoa CFC

Rok 2024 był czasem dla piłki nożnej i marketingu sportowego bardzo owocny. Z jednej strony duża impreza jaką było EURO 2024 rozgrywane na niemiecki stadionach, a z drugiej na polskim podwórko coraz to lepiej zauważalna świadomość marek, które wykorzystują sport w swojej komunikacji marketingowej. Mnie osobiście bardzo cieszy, że ten obszar działalności w sporcie stopniowo cały czas rośnie.


Udostępnij na Udostępnij na

W minionym roku ponownie nie mogliśmy narzekać na brak zauważalnych projektów marketingowych w sporcie. Poniżej najlepsze akcje marketingu sportowego w 2024 roku w piłce nożnej. Moje subiektywne TOP 5 dla działań w Polsce i zagranicą.

NAJLEPSZE AKCJE MARKETINGU SPORTOWEGO 2024 ZAGRANICĄ

5. Spotify promuje nowy album Coldplay podczas El Clasico

Od momentu startu głównego partnerstwa pomiędzy Barceloną a Spotify na część meczów pomiędzy Barceloną i Realem przygotowywane są specjalne koszulki. Na nich Spotify promuje nowe albumy wykonawców, które pojawią się na ich platformie. Wczesniej byli to m.in Rolling Stones, Rosalia czy Karol G. W tym roku padło na zespół Coldplay i album Moon Music.

www.fcbarca.com

Działanie Spotify nie jest niczym nowym, ale tegoroczna edycja to także sukces samego klubu, który zanotował rekord jeśli chodzi o sprzedaż koszulek specjalnych i całej gamy gadżetów przygotowanych pod promocję album Coldplay. Zdecydowanie pomógł w tym wyjątkowy design.

4. Zielony dywan prowadzi na stadion w Dortmundzie

Aktywacja autorstwa Niemieckiego Muzeum Piłki Nożnej w Dortmundzie podczas EURO 2024 jako jedna z nielicznych zapadła mocno na tym turnieju w pamięć. Duża w tym sprawa zbudowania tzw. fan experience. O czym możecie przeczytać w naszej bezpośredniej relacji z Dortmundu. Muzeum przygotowało dla osób wysiadających na dworcu głównym w Dortmundzie zielony dywan, które przez 3 km ulicami miasta prowadził bezpośrednio na stadion BVB. Proste i wspaniałe. Dodać trzeba, że właśnie siedziba muzeum mieści się przy dworcu i tam właśnie rozpoczynała się droga na Signal Iduna Park.

3. Anglia jedzie na EURO 2024

Kolejne miejsce w rankingu przypadło piłkarskiej federacji Anglii za przygotowanie materiału wideo, który poinformował o powołaniach kadry Garetha Southgate’a na Mistrzostwa Europy w Niemczech. Najlepsze co można zobaczyć w spocie promującym, to nie tylko 26 nazwisk piłkarzy. Anglia pokazuje tam siebie. Swój kraj. W mojej ocenie najbardziej kreatywne podejście do przedstawienia powołań przed EURO 2024.

2. Strażnicy ze Squid Games na meczu Tottenhamu. Netflix promuje serial.

Kto jak nie filmowcy mogliby stworzyć jedną z najciekawszych akcji na europejskich stadionach. Rzutem na taśmę, bo jeszcze w grudniu Netflix ruszył w promocją nowego serialu Squid Game. Aktywacja była prowadzona w Genui oraz Londynie podczas meczów miejscowych Genoa CFC i Tottenhamu.

We Włoszech Netflix wykorzystał miejsca na koszulce umieszczając swoje logo na rękawku oraz logo serialu na froncie trykotu. Punktem głównym aktywacji było jednak wyjście piłkarzy  Genui na rozgrzewkę w zielonych bluzach odzwierciedlających te z serialu Squid Games.

Paul Terry / Sportimage

Za to jeszcze bardziej intrygująco działo się na stadionie Tottenhamu. Kilkanaście dni przed meczem z Liverpoolem w social media klubu można było tylko przeczytać krótko, bez szczegółów o współpracy z Netflixem. Najważniejsze miało miejsce już podczas meczów. Cześć stadionowych stewardów było ubranych w czerwone kombinezony znane z serialu, a całość dopełniły oczywiście ekspozycje loga serialu na samym stadionie (telebim, bandy LED). O akcji napisały największe brytyjskie media.

1. Paddy Power i koszulka na święta

Pamiętacie słynne świąteczne reklamy Allegro? Właśnie tak samo czułem się po zobaczeniu spotu świątecznego, przygotowanego przed Paddy Power. Nie zrozumie tylko ten, kto nie jest kibicem piłki nożnej. Przepiękne przesłanie i oczywiście jak przyzwyczaili nas marketerzy z Paddy Power – również z odpowiednim humorem. Dla dla mnie numer 1 w 2024 roku.

NAJLEPSZE AKCJE MARKETINGU SPORTOWEGO 2024 W POLSCE

5. Wychowani Na Twardowskiego

Niby tylko przedstawienie koszulek na nowy sezon, ale jednak chciałbym Pogoń wyróżnić. Przede wszystkim za ich konsekwencję działań w ostatnich latach. Dbają o wiele szczegółów, a kampania Wychowani Na Twardowskiego tylko udowodniła, że Pogoń potrafi działać w obszarze 360. Prawdopodobnie wpada to w moje gusta, bo podobne emocje w wideo Pogoni czułem gdy oglądałem wcześniej wspomniany spot Anglików.

 

4. InPost wykorzystywał sytuację z boiska

W Polsce w trakcie EURO 2024 działo się naprawdę dużo. Powstało na ten temat równie wiele tekstów, jak marki wykorzystały największą imprezę piłkarską w roku, aby zdobyć uwagę odbiorców. W mojej pamięci najbardziej zostały zapamiętane działania RTM przygotowane przez InPost – sponsora Reprezentacji Polski. Niegdyś jak kilka lat wcześniej Tyskie było królem RTU-u i komunikacji z kibicami w sposób kreatywny, tak w tym roku moje uznanie kieruję do działań InPostu.

facebook.com/paczkomatkurier

3. X-COM i Raków Częstochowa. Jak razem odpowiedzieli Goncalo Feio?

Działania RTM są jeszcze tym bardziej angażujące gdy towarzyszy temu całkowicie osobna historia medialna. Właśnie taka sytuacja miała miejsce w Warszawie i Częstochowie. Trener Legii Goncalo Feio przed meczem z Rakowem zarzucił swoim przeciwnikom szpiegostwo za pomocą drona.

Raków odpowiedział na pomówienia w swoich social mediach, wbijając szpilkę szkoleniowcowi Legii.

 

2. InPost zrealizował akcję z Reprezentacją Polski Kobiet

W moim zestawieniu InPost pojawia się kolejny raz. Przede wszystkim dlatego, że jako pierwsza duża firma przygotowała tak mocno angażującą aktywację z wykorzystaniem wizerunku Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej Kobiet. W roku w którym polska Reprezentacja wywalczyła historyczny awans na Mistrzostwa Europy tym bardziej dodaje wartości do timingu zaangażowania się.

InPost stworzył wideo, gdzie pokazuje jak młode zawodniczki odczytuję listy zaadresowane do nich przez nasze Reprezentantki. Głównym przesłaniem dla młodych piłkarek miało być nierezygnowanie z marzeń, a celem InPostu propagowanie piłki nożnej kobiet. Sukces sportowy i odpowiednie zaangażowanie sponsorów mogą tylko pomóc. Brawo!

1. Adidas x Mata organizują mecz w Berlinie

Najlepszą akcją marketingu sportowego w 2024 roku, a zarazem najbardziej kompleksową aktywizację fanów wokół sportu zrobił Adidas z wykorzystaniem swojej współpracy z raperem Matą i jego zespołem piłkarskim LKS Tajfun Ostrów Lubelski. Podczas EURO 2024 drużyna Maty pojechała na pokazowy mecz do Berlina. W strefie Adidasa – specjalnego stadionu zbudowanego na okres turnieju – B-Klasowcy z Matą na boisku zmierzyli się z amatorskim zespołem z Berlina, którego sponsorem jest także Adidas.

Wokół tego wydarzenia największe piłkarskie media tworzyły na zamówienie Adidasa materiały wideo i pełne relacje. Mecz komentowali: legenda dziennikarstwa sportowego – Dariusz Szpakowski oraz raper Wyguś. Adidas wykorzystał swoje wszystkie dostępne aktywa, a całość komunikacji była rewelacyjna. Jestem pewien, że o tej współpracy i aktywacji dowiedzieli się nie tylko fani futbolu.

Dodaj komentarz

Zapraszamy do kulturalnej dyskusji.

Najnowsze