Francuskie PSG prowadzi zaawansowane rozmowy w sprawie kontraktu sponsorskiego z katarskim bankiem, który chce zainwestować we francuski klub 350-400 milionów euro w ciągu najbliższych czterech lat. Katarski bank ma zastąpić linie lotnicze Fly Emirates, które obecna umowa wiąże do 2014 roku.
Francuskie i arabskie źródła donoszą, że paryski gigant prowadzi zaawansowane rozmowy z katarskim inwestorem, który jest skłonny wyłożyć w ciągu czterech lat sumę oscylującą w granicach 350-400 milionów euro. Co roku na konto PSG miałoby wpływać około 100 milionów euro. Jak dowiedziała się Francuska Agencja Prasowa (AFP), jest to długoletni projekt partnerstwa katarskiego inwestora. Francuski klub już w lutym informował, że prowadzi negocjacje z Katarskim Bankiem Narodowym (QNB), ale dopiero teraz pojawiły się pierwsze konkretne dane.
Przypomnijmy, że od maja 2011 roku nowym właścicielem klubu został fundusz Qatar Sports Investments, który zwiększył budżet klubu do 150 milionów euro, dzięki czemu możliwe były wysokie transfery takich graczy, jak: Pastore (42 miliony euro), Silva (42 miliony) czy Ibrahimović (23 miliony). Przedstawiciel QSP powiedział: – Poinformujemy o szczegółach umów, kiedy je podpiszemy. Według francuskich źródeł katarski inwestor chce mieć swoje logo na koszulkach PSG już od następnego sezonu. Poza obecnością nowego logo na strojach stołecznego klubu przewidywana jest również zmiana nazwy Parc des Princes. Taka umowa w obliczu wprowadzenia finansowej zasady fair-play znacznie wzmocniłaby ekonomiczną siłę francuskiego klubu.
Obecny inwestor – linie lotnicze Fly Emirates – ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich jest związany umową od 2006 roku i co roku przelewa na konto PSG kwotę 3,5 miliona euro. Umowa wygasa w 2014 roku. Pomimo doniesień o planach zmiany sponsora władze Fly Emirates zapewniają, że trwają prace nad przygotowaniem nowej umowy. – Nie będziemy komentować doniesień prasy. Wszystko, co mogę powiedzieć, to jedynie to, że mamy doskonałe relacje z klubem i właścicielem Nasserem Al Khelaifim. Jesteśmy w końcowej fazie przygotowywania nowej pięcioletniej umowy – powiedział Boutros Boutros, szef działu marketingu Emirates.