Już od 20 lutego będzie można oglądać Jerzego Dudka w nowych spotach sponsorskich promujących olej Castrol EDGE. To kolejny element współpracy polskiego bramkarza z marką Castrol, oficjalnym sponsorem UEFA Euro 2012™.
Ośmiosekundowe billboardy pojawią się na antenie Telewizji Polskiej przy cyklu programów „Droga do Euro”, którego Castrol jest sponsorem. Pierwsze emisje związane są ze zbliżającym się meczem Polska – Portugalia 29 lutego.

Na całość kampanii składają się cztery osobne spoty. W każdym z nich można zobaczyć, jak zawodnik radzi sobie w sytuacji meczowej podczas obrony i konfrontacji, wykorzystując ciało i zmysły.
− Z łatwością wczułem się w swoją rolę – mówi Jerzy Dudek. – Spot pokazuje emocje, które towarzyszyły mi wiele razy w ekstremalnych sytuacjach na boisku, na przykład podczas finału Ligi Mistrzów w 2005 roku, kiedy musiałem dać z siebie nadzwyczaj dużo – wspomina zdobywca Pucharu Europy z FC Liverpool, 59-krotny reprezentant Polski, Jerzy Dudek.
Udział jednego z najpopularniejszych polskich sportowców w kampanii Castrol nie jest przypadkowy. – Jerzy Dudek, jako ekspert, już od ponad roku jest twarzą naszego programu sponsorskiego i promuje narzędzia do analizy gry piłkarzy, które dostarczamy – komentuje Sławek Radoń, dyrektor marketingu Castrol na Europę Środkową. – Jesteśmy pod wrażeniem jego mocnej osobowości i siły charakteru. W nowej reklamie postanowiliśmy pokazać, jak skutecznie działa dzięki swojej wytrzymałości psychicznej. Połączyliśmy to z przesłaniem Castrol EDGE: 40 procent bardziej wytrzymały niż wiodące oleje konkurencji – dodaje.
W realizację spotu było zaangażowanych ponad 50 osób, wykorzystano kilka ton sprzętu. Do produkcji zdjęć użyto nowoczesnej kamery Phantom Gold, dzięki której można było nakręcić bliskie ujęcia i zaprezentować studium postaci. Co ciekawe, w celu uzyskania doskonałego efektu oświetlenia na planie zdjęciowym skorzystano z największych dostępnych w Europie Środkowej lamp Soft Sun o mocy 100 KW każda. Łącznie nakręcono 12 godzin materiału. Za kreację i produkcję reklamy była odpowiedzialna Gruppa 66 Ogilvy. Za planowanie i zakup mediów odpowiadały agencja Havas Sports & Entertainment oraz dom mediowy Mindshare.
Kampania będzie wspierana od marca przez reklamę prasową, a od czerwca także przez akcję outdoorową. Równolegle będzie trwać promocja konsumencka, w której do wygrania będą bilety na mecze UEFA Euro 2012.
Castrol EDGE z Fluid Strength Technology™ to przełom w branży olejowej. Niezależne testy wykazały, że dzięki technologii FST™ Castrol EDGE jest o 40 procent bardziej wytrzymały i skutecznie redukuje kontakt metal – metal, co oznacza mniejsze zużycie silnika.
Więcej o programie Castrol można przeczytać w Strefie Kibica UEFA Euro 2012™na stronie www.castrolfan.pl.