UEFA i McDonald's, który finansuje mistrzostwa Europy UEFA od 1992 roku, ogłosiły przedłużenie wieloletniej umowy sponsorskiej. Korporacja zyskała status oficjalnej restauracji oraz została partnerem UEFA EUROTOP – programu, w którym znajdują się wszystkie rozgrywki EUROTOP do 2017 roku, a zatem obejmie również Euro 2012.
McDonald’s został szóstym światowym partnerem najważniejszych rozgrywek reprezentacyjnych w Europie, w tym turnieju UEFA Euro 2012. Wcześniej takie umowy podpisały Adidas, Castrol, Coca-Cola, Hyundai-Kia i Carlsberg.
Zgodnie z częścią umowy sponsorskiej, zawierającej zintegrowane sponsorskie prawa telewizyjne w Europie, McDonald’s nadal będzie zapewniał dzieciom możliwość uczestniczenia we wszystkich rozgrywkach reprezentacyjnych za pośrednictwem ekskluzywnego programu „Dziecięca eskorta McDonald’s”. Ponadto McDonald’s będzie mógł wykorzystać ekskluzywne prawa marketingowe oraz wdrożyć kilka kampanii promocyjnych w swoich restauracjach, w których kibice z całej Europy będą mieli szansę zdobycia biletów na imprezy.
– Wspieramy piłkę nożną od poziomu amatorskiego do międzynarodowych turniejów od ponad 25 lat – powiedział Denis Hennequin, prezes McDonald’s w Europe. – Nasz program dziecięcej eskorty to świetny sposób na zainspirowanie coraz większej ilości młodych ludzi do zainteresowania się piłką nożną – powiedział Taylor.
David Taylor, CEO firmy UEFA Events SA, komentując podpisanie kontraktu, powiedział:
– Zaangażowanie firmy McDonald’s w sponsoring turnieju UEFA Euro 2012 oraz wszystkich rozgrywek EUROTOP, to kolejny głos zaufania dla organizowanych przez nas turniejów. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy kontynuować naszą wieloletnią współpracę z firmą McDonald’s.
UEFA Events to spółka całkowicie zależna od UEFA, która została utworzona w celu zarządzania i przeprowadzania działań komercyjnych podczas imprez UEFA.