Lech Poznań to klub, który stawiany jest jako wzór jeśli chodzi o marketing. Poznaniacy nie spoczywają na laurach i tym razem chcą podbić rynek spożywczy, a konkretnie napojów.
Już od jakiegoś czasu kibice popularnego „Kolejorza” mogą zakupić kosmetyki sygnowane marką Lecha. Od 1 marca będą mogli także ugasić pragnienie wodą mineralną i napojem energetycznym, które noszą efektowną nazwą „Energia Lecha”. –Od pół roku przygotowywaliśmy się do wprowadzenia tych produktów. Chcemy sprzedawać wodę źródlaną i napój energetyczny na wielkopolskim rynku. Cały dochód ze sprzedaży przekazywany jest do budżetu klubu. Nasi piłkarze na zgrupowaniu w Turcji już korzystali z tej wody – zdradza Michał Lipczyński, dyrektor do spraw marketingu poznańskiego klubu.
Lech liczy na spore zyski ze sprzedaży nowych napojów. W tym celu rusza kampania reklamowa, która obejmie bilbordy na ulicach całego Poznania, a także specjalną stronę internetową, gdzie będzie można znaleźć szczegółowe informacje o produkcie. Szanse na marketingowy sukces są spore, bo jak mówi Lipczyński: –Przeprowadziliśmy odpowiednie badania rynku. Potencjał przy tego typu produktach jest bardzo duży. W Polsce rocznie sprzedaje się 200 milionów napojów energetycznych.