Szaty zdobią piłkarzy – koszulki na sezon 2015/2016


Zawsze w lecie uwagę kibiców piłkarskich absorbują dwie rzeczy: ruchy transferowe oraz nowe stroje ich ulubionej drużyny. Przyjrzyjmy się, w czym będą grały drużyny z najlepszych lig Starego Kontynentu w sezonie 2015/2016.


Udostępnij na Udostępnij na

Co roku z podobnym zainteresowaniem fani śledzą zarówno transfery, jak i akcje promocyjne związane z wypuszczeniem nowych koszulek. W przypadku strojów piłkarskich producenci mogą popisać się swoją pomysłowością – trykoty winny nawiązywać do historii i tradycji klubu, przywiązania do barw. Gra jest warta świeczki, ponieważ stoją za tym olbrzymie pieniądze. Biznes musi się kręcić i kluby co roku wypuszczają nowe koszulki, a kibice dostają po kieszeni.

Premier League

Przede wszystkim rzuca się w oczy zmiana sponsora na koszulkach Chelsea Londyn. Po wygaśnięciu dotychczasowej umowy sponsorskiej z firmą Samsung londyński klub związał się z japońskim producentem opon – Yokohama Rubber Company. Kontrakt obowiązuje do czerwca 2020 roku i przez ten czas „The Blues” mają zarobić aż 200 milionów funtów. Na pewno po nowych koszulkach więcej obiecywali sobie kibice Manchesteru United. Można było się spodziewać, że w związku z rozpoczęciem współpracy z firmą Adidas niemiecka firma przygotuje dla „Czerwonych Diabłów” coś specjalnego, jednak nowe stroje United niczym specjalnym się nie wyróżniają.

Primera Division

Małą rewolucję, jeżeli chodzi o stroje FC Barcelona, postanowiła przeprowadzić firma Nike. Pierwszy raz w 115-letniej historii klubu z Katalonii piłkarze będą biegać w koszulkach w granatowo-bordowe poziome pasy. Pomysł, by zerwać z tradycją, spotkał się oczywiście z krytyką części fanów drużyny. Układ pasów to niejedyny mankament nowych trykotów. Stroje Barcelony, które jeszcze niedawno słynęły z tego, że nie uświadczy się na nich logo sponsora (poza sponsorem technicznym), dziś są istną zbieraniną logotypów. Oprócz sponsora głównego (Qatar Airways – przód koszulki), Unicefu (tył, pod numerem), od ubiegłego sezonu na rękawkach pojawia się także logo tureckiej firmy Beko. Bardzo korzystnie prezentują się nowe trykoty Realu. Jasnoszary kolor trzech pasków oraz logo niemieckiej firmy, który zlewa się bielą koszulki, daje stonowany efekt.

Bundesliga

Na uwagę zasługują przede wszystkim wyjazdowe koszulki wicemistrz Niemiec, VfL Wolfsburg. Niezmienny pozostaje sponsor, który już od lat 80. pojawia się na trykotach „Wilków”. Nowością jest zastosowanie pionowych zielono-biało-niebieskich pasów, które jednocześnie nawiązują do barw klubu oraz kolorystyki Volkswagena. Real postawił w tym sezonie na biel, Bayern na czerwień. Stroje wykonane są niemal w całości w kolorze czerwonym. Nawet charakterystyczne dla firmy Adidas trzy paski są w tym kolorze. Na wysokości bioder możemy zaobserwować ciekawy szczegół – diamenty z klubowego herbu i flagi Bawarii w białym i burgundowym kolorze.

Serie A

Po raz pierwszy w swoich dziejach Juventus Turyn związał się z firmą Adidas. Aktualny mistrz Włoch będzie występował w koszulkach w klasyczne biało-czarne pasy. Czarna obwódka na dole trykotu opatrzona jest literą „J” oraz wzorem imitującym zewnętrzną fasadę stadionu „Juve”. Całe stroje utrzymane są w biało-czarnej kolorystyce – czarne jest logo Adidasa, czarne są także numery i nazwiska piłkarzy. W tym roku mija 20 lat od rozpoczęcia współpracy na linii Pirelli–Inter. Włoski producent opon postanowił uczcić tę rocznicę w nietypowy sposób – usuwając swój logotyp z koszulek Interu. Przynajmniej tych wyjazdowych. W sezonie 2015/2016 będzie na nich bowiem logo Driver, partnera firmy Pirelli. Jednak nie jest powiedziane, że charakterystyczny logotyp nie zniknie także z koszulek domowych. Wciąż nie wiadomo, czy wygasająca w 2016 r. umowa sponsorska zostanie przedłużona. Może się zatem okazać, że to ostatni sezon, w którym piłkarze biegają z reklamą Pirelli na strojach.

Ligue 1

Koszulki PSG na sezon 2015/2016 nieznacznie różnią się od tych, w których piłkarze zdobywali mistrzostwo Francji. Strój domowy jest granatowy, jednak pionowy pas znajdujący się na środku koszulki nie jest już biało-czerwony. Gruby czerwony pas okalają dwa białe, znacznie węższe. Jeżeli dobrze się przyjrzymy koszulce Olympique’u Marsylia, zauważymy, że piłkarze z południa Francji będą grać w modelu bardzo podobnym do tego, w jakim po naszych boiskach biegają piłkarze Wisły czy Legii. Od trykotów polskich klubów różni się jedynie stójką zapinaną na guziki.

Primeira Liga

Koszulki FC Porto na nadchodzący sezon tradycyjnie już są w pionowe biało-niebieskie pasy. Główna zmiana to nowy sponsor techniczny. Firmę Warrior zastąpił New Balance (który de facto jest właścicielem marki Warrior). Po odniesieniu sukcesu na polu „lifestylowym” teraz amerykańska firma zamierza namieszać w świecie piłkarskim. Stroje z logo NB będą zakładać również piłkarze Liverpoolu, Sevilli czy Stoke City.

Eredivisie

Stroje na sezon 2015/2016 przygotowała dla PSV firma Umbro. Jest to ostatni komplet, na którym widnieje logo Philipsa. Już dziś wiadomo, że wygasająca w 2016 roku umowa reklamowa nie zostanie przedłużona. W ten sposób zakończy się współpraca elektronicznego potentata i PSV, która należy do jednych z najdłuższych w historii światowego futbolu. Zatem lekka stylizacja na styl retro, na która zdecydowała się firma Umbro, projektując stroje na ten sezon, jest w tym przypadku jak najbardziej uzasadniona.

Dodaj komentarz

Zapraszamy do kulturalnej dyskusji.

Najnowsze