Mistrzostwa świata w piłce nożnej dobiegają końca. Przed nami najważniejsze mecze tych rozgrywek. Jednak warto dowiedzieć się, w jaki sposób Polacy śledzą najważniejsze piłkarskie święto.
Większość naszych rodaków przeżywa je jednak w domowym zaciszu. Blisko 80 proc. Polaków ogląda mundialowe rozgrywki na kanapie przed telewizorem. Jedynie 9 proc. naszych rodaków śledzi mecze w pubach. Polscy kibice deklarują, że na wszystkie wydatki związane z mistrzostwami świata przeznaczą średnio 140 złotych – wynika z najnowszego raportu ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na Epanel.pl dotyczącego zainteresowania Polaków mundialem.
Niemal każdy respondent zainteresowany mistrzostwami świata w RPA twierdzi, że zobaczy ich finał. Blisko 50 proc. kibiców ogląda wszystkie mecze na tegorocznym mundialu. Większość z nich – blisko 80 proc. – robi to w domu, na kanapie przed telewizorem. Jedynie 9 proc. śledzi mundialowi zmagania w pubach, a 8 proc. u znajomych.
– Oglądanie meczów poza domem wiąże się z dodatkowymi kosztami, podczas gdy aż 41 proc. kibiców planuje wydać w czasie mistrzostw mniej niż 100 zł na przekąski, jedzenie, alkohol oraz gadżety związane z mundialem. Nie dziwi więc fakt, że zaledwie co dziesiąty respondent przyznał się do oglądania meczów w pubie – mówi Michał Kuś, Kierownik Zespołu Badawczego w ARC Rynek i Opinia.