Dziś w Herzogenuarac firma Adidas zaprezentowała swoje najnowsze dziecko. Jo'bulani – tak nazywa się piłka, którą zagrają najlepsze drużyny globu. Nazwa futbolówki to połączenie zuluskiego słowa oznaczającego świętowanie i Johannesburga, stolicy RPA.
Adidas tradycyjnie przygotował dwie wersje piłki. Pierwsza, która została zaprezentowana szerokiej publiczności, jest biało-złota i swoimi barwami nawiązuje do miasta-gospodarza podczas finału MŚ, czyli Johannesburga. Druga wersja będzie wykorzystywana podczas regularnych rozgrywek i zainspirowana została brawami narodowymi Republiki Południowej Afryki.

Ponadto 11 kolorów, które widzimy na piłce, to symbol jedenastu zawodników, jedenastu oficjalnych języków, jakimi posługują się mieszkańcy RPA oraz jedenastu społeczności zamieszkujących terytorium gospodarza MŚ.
Jo’bulani to pierwsza piłka na świecie, która została opracowana według nowego systemu „Grip’n’Groove”, dzięki niemu piłkarze jeszcze lepiej będą mogli panować nad futbolówką w trudnych warunkach atmosferycznych. Oprócz tego wykorzystano terminarze, panele 3D formowane sferyczne, dzięki czemu piłka jest idealnie okrągła. To wszystko ma sprawić, że zawodnicy dostarczą nam jeszcze więcej emocji.
– Ta piłka jest tak zaawansowana technologiczne, że można ją porównać z bolidem Formuły 1 – mówi Julian Wade, główny projektant piłki.
Nieoceniony wkład w tworzeniu Jo’bulani miały kluby, których sponsorem jest firma Adidas, czyli m.in AC Milan, Bayern Monachium oraz dwa kluby z RPA Orlando Pirates i Ajax Cape Town. W 2008 roku, dzięki pomocy zawodników tych drużyn, stworzono „Teamgeist”, która stała się oficjalną piłką mistrzostw świata rozgrywanych na boiskach w Niemczech.