Rywalizacja o miejsce w bramce reprezentacji Polski trwa. Tymczasem od marca popularność w polskich mediach systematycznie zyskuje Łukasz Fabiański. W maju wyprzedził Tomasza Kuszczaka – wynika z raportu medialnego POLSKA PIŁKA przygotowanego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Bramkarz Arsenalu Londyn był w maju najpopularniejszym polskim golkiperem, występującym za granicą. Wyprzedził wyraźnie Kuszczaka, chociaż ten ciągle wygrywa w prasie, a traci w Internecie. Dalej znaleźli się kolejno Artur Boruc, Jerzy Dudek i Wojciech Szczęsny. Łącznie o Fabiańskim w ciągu miesiąca powstało ponad 400 artykułów, a ekwiwalent reklamowy publikacji na jego temat w samej prasie wyniósł 2,7 mln złotych i był niższy niż Tomasza Kuszczaka (2,9 mln).
Badanie POLSKA PIŁKA objęło 1000 tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej oraz 20 największych portali internetowych. Prezentowane wyniki dotyczą publikacji na temat pięciu najpopularniejszych polskich bramkarzy występujących w klubach zagranicznych.
Fabiański co miesiąc notuje znaczne wzrosty. W kwietniu było to 48%, natomiast w maju aż 68%. W całej rundzie wiosennej Kuszczak zanotował pierwsze miejsce z nieznaczną przewagą nad konkurentem. Trzeci był Artur Boruc, którego popularność utrzymuje się na stałym poziomie.
Jerzy Dudek zajął czwarte miejsce. Kilkudziesięcioprocentowe wybicie w kwietniu związane było z doniesieniami mediów o minucie ciszy, jaką dzięki Dudkowi rozpoczęło się spotkanie Realu z Barceloną po katastrofie pod Smoleńskiem. O dawnym bramkarzu polskiej kadry media donosiły w kontekście przedłużenia kontraktu z „Królewskimi”.
Piąte miejsce wśród monitorowanych polskich bramkarzy, występujących za granicą zajął Wojciech Szczęsny, o którym napisano w ciągu trzech miesięcy 302 razy.