Już w niedzielę 12 września na nowo otwartym Stadionie Miejskim w Sulejówku rozegrany zostanie finał największego w Polsce piłkarskiego turnieju dla młodzieży – Coca-Cola Cup 2010.
Po czterech miesiącach rywalizacji na poziomie lokalnym, wojewódzkim i krajowym poznamy najlepsze gimnazjalne drużyny w kategorii dziewcząt i chłopców. Wśród chłopców rywalizować będą reprezentanci Gimnazjum nr 1
w Lubinie, Gimnazjum nr 2 w Ostrowcu Świętokrzyskim, Gimnazjum nr 3 w Poznaniu (obrońcy tytułu), Gimnazjum nr 12 w Olsztynie, Gimnazjum nr 4 w Pruszkowie oraz Gimnazjum nr 1 w Krasnymstawie. Z kolei w kategorii dziewcząt zmierzą się ze sobą uczennice z Gimnazjum nr 3 w Opocznie, Gimnazjum w Starym Zamościu, Gimnazjum nr 6 w Koninie i Gimnazjum nr 144 w Warszawie. W 2010 r. odbywa się już 12. edycja turnieju.
Miejsce tegorocznego finału nie jest przypadkowe – finał Coca-Cola Cup 2010 będzie częścią uroczystości otwierających Stadion Miejski w Sulejówku po jego całkowitej przebudowie. Obiekt otrzymał oficjalny certyfikat UEFA i będzie pierwszą tego typu bazą treningową dla reprezentacji narodowych podczas UEFA EURO 2012™.
Na imprezie przewidziano wiele atrakcji dla kibiców. Oprócz śledzenia rozgrywek piłkarskich, będzie można wziąć udział, m.in. w wyścigu na wioślarskich ergometrach prowadzonym przez brązowego medalistę olimpijskiego z Barcelony – Kajetana Broniewskiego, pokazie judo w wykonaniu grupy Pawła Nastuli oraz obejrzeć mecz organizatorów i przedstawicieli władz miasta Sulejówek przeciwko Drużynie Gwiazd Legii Warszawa. Mecze turnieju finałowego będzie komentować para trenerska – Jerzy Engel i Michał Globisz.
Początek piłkarskich emocji o godzinie 13:00. Finałowe mecze Coca-Cola Cup przewidziane są w godzinach 16:30-20:00.
Po raz pierwszy w tym roku rozgrywki finałowe Coca-Cola Cup będą na żywo transmitowane w Internecie. Mecze najlepszych tegorocznych drużyn będzie można obejrzeć na stronie turnieju pod adresem www.cocacolacup.pl oraz na portalu www.sport.pl. Zmagania młodych piłkarzy rejestrować będą cztery kamery, dzięki czemu użytkownicy będą mieli możliwość przełączania obrazów i śledzenia kilku meczów jednocześnie.
W tegorocznych rozgrywkach turnieju Coca-Cola Cup udział wzięło 3256 drużyn z całej Polski. Warto podkreślić niezwykłe zainteresowanie ze strony dziewcząt – w stworzonej dla nich po raz pierwszy oddzielnej kategorii rywalizowało aż 1106 drużyn.
12. edycja Coca-Cola Cup zawierała wiele nowych elementów. Po raz pierwszy w historii turnieju wprowadzono system premiowania zachowań fair play punktację „GRAM CZYSTO” od etapu finałowego. Zespół, który w czasie meczu nie otrzymał żółtej ani czerwonej kartki, był nagradzany dodatkowym punktem, co oznacza, że za zwycięstwo drużyny otrzymywały nawet cztery punkty zamiast trzech. Dodatkowe oczka niejednokrotnie decydowały o awansie do kolejnej fazy rozgrywek, stąd na boisku wyraźnie było widać, że zawodnicy wzięli sobie nowe zasady do serca.
Turniej po raz pierwszy w tym roku ma swoich ambasadorów. Poza Arielem Borysiukiem, tę rolę pełni także trener Michał Globisz – od lat pracujący z juniorskimi reprezentacjami Polski, z którymi zdobył m.in. mistrzostwo i wicemistrzostwo Europy.

– Jestem wielkim fanem turniejów młodzieżowych. Są one podstawą dla piłkarskiej piramidy, w której na samym szczycie mamy gwiazdy futbolu. Ale to właśnie rozgrywki amatorskie
są najważniejsze. Im więcej młodych ludzi bierze w nich udział, tym większe szanse na to, że doczekamy się polskich piłkarzy, grających na najwyższym światowym poziomie – powiedział Michał Globisz.
Turniej Coca-Cola Cup to wyraz długoletniego zaangażowania firmy Coca-Cola w promocję zdrowego stylu życia poprzez zachęcanie młodzieży do uprawiania sportu. Od 1999
do dzisiaj w turnieju wzięło udział blisko pół miliona młodych ludzi z całego kraju. Organizatorzy kładą szczególny nacisk na edukację w zakresie wychowania fizycznego oraz promocję pozytywnych postaw w duchu zasad fair play.
W rozgrywkach pod patronatem Coca-Coli dorastały tysiące młodych piłkarzy. Dla wielu z nich turniej był jednocześnie pierwszym krokiem w stronę profesjonalnej kariery piłkarskiej. Przykładem jest choćby postać Ariela Borysiuka, ambasadora tegorocznej edycji turnieju, który w przeszłości kilkukrotnie brał udział w Coca-Cola Cup, a dziś jest podstawowym zawodnikiem Legii Warszawa i ma szansę na występ w piłkarskich mistrzostwach Europy w 2012 roku.
– Turniej Coca-Cola Cup to doskonały sposób na promowanie aktywności fizycznej i sportu wśród młodych ludzi, co jest niezwykle ważne szczególnie w dzisiejszych czasach,
w których dominuje siedzący tryb życia. Stawiamy na najbardziej popularny sport, jakim jest piłka nożna. Wbrew powszechnemu stereotypowi przyciąga on zarówno chłopców, jak i dziewczęta, o czym świadczy duża liczba żeńskich drużyn, które po raz pierwszy miały w Coca-Cola Cup swoją kategorię – powiedziała Katarzyna Borucka, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o.
– Mamy nadzieję, że wraz ze zbliżającymi się mistrzostwami Europy w piłce nożnej, które odbędą się za dwa lata w naszym kraju, zainteresowanie tym sportem i ruchem jeszcze bardziej wzrośnie – dodała.