Zachowując równowagę pomiędzy innowacyjnością a historią, nowa koszulka na sezon 2011/2012 nawiązuje do wartości wspólnych dla Adidas i AC Milan. Producent słynnych trzech pasków zdecydował się na unikalne połączenie nowoczesnej technologii z tradycyjnym stylem towarzyszącym „Rossonerim” w początkach XX wieku.

Program konferencji przedstawiającej nowe trykoty stanowił również próbę połączenia kilku elementów. W siedzibie Adidas Brand Center, we włoskiej miejscowości Monza, zgromadzili się zaproszeni dziennikarze oraz popularni blogerzy. Kibice mediolańczyków z całego świata mogli wziąć udział w wydarzeniu, a nawet zadawać pytania gościom, za pomocą technologii live streaming, poprzez stronę Adidas.com.
Jako goście specjalni na konferencji wystąpili prezentujący nowe stroje piłkarze AC Milan – Clarence Seedorf, Mark Van Bommel i Luca Antonini. Podczas prezentacji obecni byli także wiceprezydent klubu Adriano Galliani, wiceprezydent linii lotniczych Emirates, Salem Obaidalla oraz szef włoskiej grupy Adidas, Jean Michel Granier.
Zawodnicy Milanu po raz pierwszy zagrają w zaprezentowanych trykotach w przedostatnim meczu ligowym, 15 maja, przeciwko Cagliari.
Projekt koszulki
Powracając do cieńszych 2-centymetrowych pasków, w przeciwieństwie do tych o 9-centymetrowej grubości używanych w poprzednim sezonie, nowa koszulka liczyć będzie
21 pionowych pasów, w tym 11 czarnych i 10 czerwonych.
Z kroju wyróżnia się biały kołnierzyk oraz zastosowane po raz pierwszy trzy białe paski na czerwonym tle rękawa. Elementy włoskiej flagi wszyte z tyłu kołnierzyka, na bokach koszulki,
a także na spodenkach i getrach podkreślać mają fakt, iż Milan jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli swojego kraju na świecie.
Technologia

W nowym sezonie gracze AC Milan będą mogli wybierać stroje spośród modeli wykonanych w technologii TECHFIT™ PowerWEB lub bardziej tradycyjnych – FORMOTION™.
TECHFIT™ PowerWEB to jedna z najbardziej innowacyjnych technologii używanych przy produkcji strojów sportowych. Poprzez unikatowy krój z wszytymi paskami TPU, stabilizującymi i skupiającymi energię mięśniową, generuje maksymalne przyspieszenie i zwiększa potencjał siły piłkarzy. Wspomaga szybkość, dając większe możliwości wytrzymałościowe i podnosząc świadomość zawodników.
Kompletny strój TECHFIT™ PowerWEB (koszulka, spodenki i getry) może zwiększyć siłę zawodnika o 5,3%, wysokość skoku o 4%, przyspieszenie o 11% i ogólną efektywność o 0,8%. Wykonana w tej technologii koszulka jest o 45% lżejsza od klasycznego trykotu.
Koszulka Climacool™ korzysta również z technologii Adidas ClimaCool™, stanowiącej połączenie materiałów kontrolujących przepływ ciepła i wilgoci. W kluczowych dla nagrzewającej się skóry miejscach zastosowano tkaninę 3D fabrics, która umożliwia niezbędną wentylację i zapewnia optymalny przepływ powietrza.
Partnerstwo Adidas i AC Milan jest jednym z najdłuższych i najtrwalszych relacji między firmą a klubem. Zapoczątkowane w 1998 roku, zgodnie z przedłużona umową obowiązywać będzie co najmniej do roku 2017.
Troche przesadzili z tymi paskami
nom troche pszesadzone zgadzam sie
Te koszulki wyglądają jak te z sezonu 07/08 po
prostu brzydkie
Kilka słów o koszulkach :
1.Z tego sezonu koszulki są fajniejsze
2.Zgadzam się z kolegą,że wyglądają jak z sezonu
07/08
3.Jednym słowem BRZYDKIE
te koszulki są zajefajene
Barca będzie miała tyle samo pasków xD.
Hala Barcelona
Koszulka która nie jest jakoś piękna. Porównując
ją do obecnych koszulek to mi się nie podoba i jest
po prostu brzydka.
za dużo pasków. tak mi sie bynajmniej wydaje. te co
teraz są to mi sie podobają.
Te nowe fajne są ;) Ale obecne są jeszcze
fajniejsze ;)
Gdyby nie paski to koszulki wyglądałyby jak z
Emirates Stadium xd (Arsenal)
Meio, nie mówi się Hala Barcelona.
mówi sie puta barca :P
jak dla mnie to one wyglądają jak te z lat '70.
czyli mamy modne dzisiaj wyciąganie starych wzorców
i "powrót do przeszłości klubu"