Oficjalny sponsor Mistrzostw Świata w 2010 roku – Coca-Cola Company – ogłosiła konkurs dla adeptów piłki nożnej. Najlepsza czwórka pojedzie do Afryki, by pod okiem specjalistów szkolić swoje umiejętności piłkarskie.
Zapisy do turnieju Coca-Cola Cup zakończyły się sukcesem. W związku z tak wielkim zainteresowaniem rozgrywkami, firma postanowiła ogłosić konkurs. Główną nagrodą jest wyjazd do Republiki Południowej Afryki na kilkudniowy obóz szkoleniowy. Najnowocześniejszy ośrodek sportowy przyjmie rówieśników z całego świata, którzy pod okiem piłkarskich ekspertów będą mogli wspólnie trenować i rywalizować.

Zasady są niebywale proste, a nagrody – bardzo wartościowe. Do udziału w rywalizacji mogą zgłaszać się chłopcy i dziewczęta w wieku 14-16 lat ze szkół zgłoszonych do tej edycji Coca-Cola Cup. Należy za pomocą kamery, aparatu cyfrowego czy telefonu nakręcić krótki film pod hasłem „Moje umiejętności piłkarskie”. Można przedstawić wszystko, co jest związane z piłką: od tricków, sztuczek z piłką, po piękne strzały czy interwencje bramkarskie. Taki film należy umieścić w serwisie YouTube, a odnośnik zamieścić na internetowym forum Coca-Cola Cup do drugiego maja.
Najlepszych dziesięć filmów zostanie wytypowane przez jury, które reprezentują: Michał Globisz – trener reprezentacji Polski U-19, Ariel Borysiuk – ambasador turnieju, zawodnik Legii Warszawa oraz Michał Pol – dziennikarz Sports.pl i TVP Sport. Dziesiątka autorów zostanie zaproszona do Warszawy, gdzie dziesiątego maja odbędzie się kolejny etap rywalizacji – tor przeszkód przygotowany przez trenera Globisza. Najlepsza czwórka pojedzie do RPA.
– Wyjazd na taki obóz szkoleniowy dla uczestników Coca-Cola Cup to wyjątkowa możliwość sprawdzenia swoich możliwości piłkarskich na tle rówieśników z innych krajów. Młodzi zawodnicy z pewnością zdobędą nowe umiejętności i łatwiej będzie im przygotować się do profesjonalnej kariery piłkarskiej, a emocje związane z oglądaniem na żywo meczu największej futbolowej imprezy świata na pewno na długo zostaną w pamięci – powiedział Michał Globisz, który będzie opiekował się najlepszymi podczas pobytu w RPA.
– Bardzo cieszymy się, że w tym roku możemy zaproponować wybranym uczestnikom Coca-Cola Cup tak unikalne doświadczenie. Jest to możliwe dzięki wieloletniemu zaangażowaniu firmy Coca-Cola we wspieranie piłki nożnej na wszystkich poziomach, od programów grassrootowych, takich jak Coca-Cola Cup, które promują wśród młodych ludzi aktywność fizyczną oraz rozwój umiejętności sportowych, po sponsorowanie wielkich wydarzeń sportowych jak Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Możliwość uczestnictwa w piłkarskim obozie treningowym oraz obejrzenia meczu na Mistrzostwach Świata w RPA będzie dla uczestników Coca-Cola Cup zapewne pierwszą życiową okazją do zetknięcia się z piłką na najwyższym światowym poziomie i mamy nadzieję, że zainspiruje ich do dalszego rozwoju umiejętności piłkarskich. – powiedziała Katarzyna Borucka, dyrektor ds. wizerunku firmy, kontaktów zewnętrznych i komunikacji Coca-Cola Poland Services.
Szczegóły konkursu oraz najnowsze informacje o rozgrywkach są dostępne w oficjalnym serwisie internetowym turnieju, pod adresem: www.cocacolacup.pl
Turniej Coca-Cola Cup 2010 został objęty honorowym patronatem przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Szkolny Związek Sportowy.