STS oficjalnym partnerem reprezentacji Polski


29 lipca 2014 STS oficjalnym partnerem reprezentacji Polski

Największa  firma bukmacherska w Polsce, Star-Typ Sport (STS), 29 lipca 2014 roku podpisała umowę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej, nawiązując współpracę sponsorską z piłkarską reprezentacją Polski. Od 1 sierpnia 2014 roku STS będzie wspierał kadrę jako oficjalny partner. Umowa będzie trwać przez dwa lata, obejmując okres eliminacji oraz turnieju UEFA EURO 2016. W tym miejscu warto zastanowić się, co owa umowa będzie oznaczała dla PZPN-u, a także dla STS-u.


Udostępnij na Udostępnij na

Legalna firma bukmacherska STS istnieje w Polsce od 1997 roku, posiada ona koncesje Ministerstwa Finansów, płaci podatki w naszym kraju. Obecnie STS posiada 40% legalnego udziału w rynku. STS zasłynął w rodzimym futbolu przede wszystkim poprzez sponsorowanie drużyny Lecha Poznań.

W Polsce po aferze hazardowej, która ujrzała światło dzienne 1 października 2009 roku, pod szczególnym nadzorem władz państwa były wszelkie gry hazardowe. 19 listopada 2009 roku Sejm wprowadził ustawę hazardową, która między innymi zabraniała reklamowania podczas wydarzeń sportowych wszelkich firm bukmacherskich. Nie da się ukryć, że owa ustawa nie sprzyjała rozwojowi polskiemu sportu. Wielkim przeciwnikiem ustawy hazardowej był obecnie prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej, Zbigniew Boniek, który sam jest twarzą jednej ze znanych firm bukmacherskich. Poprzez to nawiązanie współpracy przez PZPN z legalną firmą bukmacherską może wydawać się trochę kontrowersyjne, ale czy aby na pewno? Koń jaki jest, każdy widzi, w tym przypadku koniem jest polska piłka. Wszem i wobec słychać głosy, że nasz kraj pod kątem piłkarskim nie rozwija się, brakuje pieniędzy na sprzęt, trenerów, którzy uczyliby młodych adeptów futbolu rozwijać swoje talenty. Tym samym każdy legalny dopływ gotówki do PZPN jest na wagę złota.  Jak przyznaję Mateusz Juroszek, który pełni funkcje prezesa STS, gdyby owa legalna firma bukmacherska przeznaczała mniej na podatek, to wtedy te zaoszczędzone pieniądze mógłby trafić do polskiego sportu.

Legalna branża bukmacherska w Polsce jest w trudnej sytuacji, płacimy jedne z najwyższych podatków w Europie. Natomiast rynek w 91% jest zdominowany przez nielegalnych operatorów oferujących zakłady bez pozwoleń. Pomimo to zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie współpracy z reprezentacją Polski w piłce nożnej. Jest to naturalny krok w rozwoju STS, największej firmy na legalnym rynku zakładów wzajemnych. Ten ruch być może sprawi, że głos w kwestii ograniczenia szarej strefy, przez którą budżet państwa oraz polski sport tracą co roku setki milionów złotych, stanie się donośniejszy – dodaje Mateusz Juroszek, prezes STS.

Do tej pory ustawa hazardowa była dwukrotnie nowelizowana, a w ostatnich dniach pojawiają się głosy, że ma być nowelizowana po raz trzeci. Od czasu jej ustanowienia w listopadzie 2009 roku w polskim sporcie obecnie dopuszczalne są reklamy legalnych firm bukmacherskich, o czym świadczy reklama STS-u na koszulach meczowych Lecha Poznań. Według mojej opinii PZPN, podpisując umowę partnerska z ową firmą bukmacherską, zyskał przede wszystkim prężnego i szybko rozwijającego się sponsora, który powinien wprowadzić do polskiej piłki znaczny zastrzyk gotówki, który PZPN będzie mógł przeznaczyć na rozwój młodych adeptów futbolu w naszym kraju. Nawiązanie współpracy PZPN-u z STS to także dobra wiadomość dla kibiców naszej reprezentacji, którzy to będą mogli podczas meczów kadry narodowej wygrywać atrakcyjne nagrody, między innymi bilety na mecze eliminacyjne czy też koszulki reprezentacji z podpisami piłkarzy. Legalna firma bukmacherską, jaką jest STS, ma zamiar w najbliższym czasie organizować tak zwane  strefy kibica w miastach, gdzie będą odbywać się mecze polskiej reprezentacji, dzięki czemu fani „Biało-czerwonych” będą mogli przeżywać emocje związane z meczem narodowej drużyny. Zadowolenia z podpisania umowy z STS nie krył sekretarz generalny PZPN-u, Maciej Sawicki.

Mam nadzieję, że współpraca będzie dobrze wykorzystana biznesowo przez firmę STS i że nasza umowa przedłuży się na mistrzostwa Europy we Francji, gdzie mam nadzieję awansujemy – dodaje Sawicki.

Dla STS-u nawiązanie współpracy z PZPN-em to przede wszystkim kolejny element realizacji strategii firmy, która zakłada wspieranie polskiego sportu. Dzięki umowie z PZPN-em STS zyskał możliwość posługiwania się tytułem „Oficjalnego Partnera Reprezentacji Polski” . Logotyp STS-u znajdzie się między innymi na biletach, programach meczowych, ściankach do wywiadów, a przekaz informujący o sponsorowaniu pojawi się między innymi na bandach LED wokół boisk oraz na telebimach podczas meczów kadry. Prezes STS, Mateusz Juroszek, zapewnia jednak, że umowa z PZPN-em w głównej mierze skierowana jest do kibiców reprezentacji Polski.

Podpisując umowę z PZPN, szczególną uwagę zwracamy na fanów piłki nożnej. STS jest firmą, która aktywnie angażuje się we współpracę z kibicami. Organizujemy między innymi akcję „Gramy z kibicami”, w której fani sportu wygrywają pieniądze na dofinansowanie opraw meczowych czy wyjazdów na mecze. Wierzymy, że nasze doświadczenie w tym obszarze pozwoli sympatykom polskiej reprezentacji doświadczyć dodatkowych pozytywnych emocji przy okazji meczów kadry – dodaje Mateusz Juroszek.

Podsumowując, można stwierdzić, iż kurtyna poszła w górę, wstęga została przecięta, a przedstawienie trwa. Wszystkim, którym leży na sercu dobro polskiej piłki, pozostaje mieć nadzieję, że umowa, którą zawarł PZPN z STS, wpłynie pozytywnie na rozwój polskiej piłki. Trzeba mieć nadzieję, że za przykładem STS-u pójdą inne legalne firmy bukmacherskie, które będą chciały zainwestować w polski sport, a tym samym wizerunek legalnych firm bukmacherskich w Polsce ulegnie zdecydowanemu ociepleniu i będzie tylko pozytywnie odbierany przez fanów polskiego sportu, a także przez władze naszego kraju.

Dodaj komentarz

Zapraszamy do kulturalnej dyskusji.

Najnowsze