Startuje program „Gram Fair”


17 kwietnia 2007 Startuje program „Gram Fair”

Pojęcie zasad „fair" wykracza obecnie poza ramy rozgrywek sportowych, staje się popularne i modne, jednak nadal zasady fair play w sporcie budzą dyskusje. Czy gra fair play i zmiana zachowania kibiców na stadionach są możliwe? Odpowiedź stanowi nowy etap programu Orange Fair Play – "Gram Fair", który rusza 20 kwietnia br.


Udostępnij na Udostępnij na

Program społeczny „Gram Fair” stanowi kolejny etap programu Orange Fair Play i skierowany jest nie tylko do kibiców piłki nożnej odwiedzających stadiony piłkarskie i zasiadających przed telewizorami, ale do szerokiego grona odbiorców, w tym do grona tzw. „milczącej większości” miłośników piłki nożnej. Program odnosi się do kształtowania postaw i ma za zadanie edukowanie fanów futbolu w temacie fair play oraz propagowanie świadomości zasad „fair”, nie tylko na boisku, ale również na trybunach stadionów piłkarskich.

Koszulka programu Gram Fair
Koszulka programu Gram Fair (fot. PTK Centertel)

Pojecie „fair play” jest z założenia wyrazem postawy nie tylko zawodników na boisku, ale również kibiców, którzy związani na dobre i na złe ze swoimi klubami, powinni pamiętać o godnym zachowaniu zarówno w wypadku zwycięstwa jak i porażki.

Pierwszy etap programu Orange Fair Play stanowiła akcja np. Stadion Kolejki, której mechanizm promował pozytywne wzorce zachowań i premiował kluby kibica przygotowujące najciekawsze oprawy stadionowe.

Obecnie uruchamiany drugi etap programu Orange Fair Play – Gram Fair, dzięki zwiększeniu kultury kibicowania, ma również budować pozytywny wizerunek przeciętnego kibica piłki nożnej oraz przyczynić się do zwiększenia frekwencji na stadionach Orange Ekstraklasy.

Elementem wyróżniającym program stanie się unikalny symbol nieodłącznie związany ze sportem, który stanowi pomarańczowa opaska z hasłem „Gram Fair”, dzięki której łatwo wyróżnić każdego, kto identyfikuje się z ideą fair play. Jej charakterystyczny kod kolorystyczny, został dobrany ponad podziałami klubowymi i ma stanowić kultową pamiątkę, która będzie jednoczyć jej właścicieli. Podobne symbole bliskie były sportowym autorytetom takim jak Lance Armstrong, czy Thierry Henry.

Opaska „Gram Fair” stanowi jednocześnie formę manifestacji dla poparcia 5 głównych zasad programu wskazujących kryteria oceny prawdziwego kibica, takich jak:

  • Gram Fair – Ponad podziałami
  • Gram Fair – Szanuję przeciwnika
  • Gram Fair – Kocham futbol
  • Gram Fair – Jestem z tego dumny
  • Gram Fair – Na każdym stadionie

„W ramach programu „Gram Fair” zaplanowaliśmy akcje specjalne na stadionach Orange Ekstraklasy zachęcające kibiców do propagowania idei fair play i samej akcji Gram Fair. Kluczowa dla nas jest również dobra współpraca z klubami i stowarzyszeniami kibiców, gdyż to właśnie oni mogą stać się najlepszymi ambasadorami akcji” – mówi Jacek Kalinowski, rzecznik prasowy Grupy TP. – „Co więcej dzięki wykorzystaniu symbolu, program stwarza możliwość milczącej większości zamanifestowania swojego sprzeciwu wobec nieuczciwości i agresji stadionowej”

Każdy kto popiera zasady fair play może dołączyć do grona i stać się ambasadorem programu „Gram Fair” wkładając pomarańczową opaskę nie tylko podczas meczu, ale również na co dzień. Pomarańczowe opaski będą dystrybuowane przez teamy promocyjne Orange oraz kluby kibica podczas meczów Orange Ekstraklasy.

Komentarze
Mateusz Hankus (gość) - 15 lat temu

Ktoś wie, gdzie można kupić takie koszulki? :)

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Zapraszamy do kulturalnej dyskusji.

Najnowsze