Właśnie rusza akcja społeczna „Piłka jest piękna, a kibice wspaniali”, której głównym celem jest zmiana negatywnego wizerunku polskiego kibica. W świetle nadchodzących wydarzeń sportowych to cenna i potrzebna inicjatywa.
Kibic, wg Wikipedii, to osoba zainteresowana jakąś publiczną dyscypliną, najczęściej sportową. Aktywnie uczestniczy w zdarzeniach z nią związanych. Przypadkowy przechodzień ma zapewne w głowie zgoła inną definicję. odpowie z dużym prawdopodobieństwem, że kibic to agresywny szalikowiec, który toczy z kolegami regularne bitwy na stadionach.. Niestety, dawno już słowa „kibic” i „pseudokibic” stały się synonimami. Negatywny wizerunek kibica wzmacniają media, które poświęcają więcej uwagi bójkom (co zrozumiałe, biorąc pod uwagę ich charakter), niż pozytywnym informacjom. Co warte zauważenia dotyczy to przede wszystkim piłki nożnej. O kibicach piłki siatkowej mówi się bardzo pochlebnie, kibice skoków narciarskich to zapewne jedna ze składowych sukcesu Adama Małysza.
O ile na meczach międzynarodowych sytuacja wygląda trochę inaczej, o tyle mecze ligowe rzeczywiście są zwykle okazją do starć „kiboli” ze sobą nawzajem i policją. Wpływa to na przeświadczenie, że stadiony są miejscami na tyle niebezpiecznymi, że nie powinny na nich przebywać np. dzieci. To sytuacja paradoksalna, bo przecież sport właśnie wpływa pozytywnie na kształtowanie systemu wartości i osobowości człowieka. Kibicowanie ulubionej drużynie wzmacnia wspólnotowość, a nawet patriotyzm. Współczesna zabiegana rodzina niewiele ma okazji do aktywnego wspólnego spędzania czasu. Kibicowanie w rodzinie to aktywność, która realnie i stale przekłada się na wzmocnienie więzi – nawet wtedy, gdy poszczególni członkowie rodziny wspierają rywalizujące ze sobą drużyny.
Być może zbliżające się wielkie wydarzenia piłkarskie – Mistrzostwa Europy 2008 oraz 2012 stanowią okazję do poprawienia obrazu polskiego kibica i zbudowania pozytywnej atmosfery wokół piłki nożnej. Z myślą o tym agencja .apeiro wykonała serwis www.pilkajestpiekna.pl na potrzeby akcji społecznej „Piłka jest piękna, a kibice wspaniali”, której inicjatorem jest Advertising Group. Celem akcji jest promocja pozytywnych wartości, które niesie za sobą rywalizacja na piłkarskich boiskach oraz kształtowanie właściwych zachowań wśród kibiców zasiadających na trybunach. Akcję można wesprzeć poprzez podpisanie się na stronie pod jej założeniami. Advertising Group zachęca firmy i instytucje do partnerowania, a co za tym idzie – do propagowania właściwej kultury zachowań kibiców oraz wpływania na ich pozytywny wizerunek. Cieszy fakt, że kolejne instytucje i firmy dostrzegają ogromny problem polskiego kibicowania. Nie można zmarnować szansy, jaką dają nadchodzące wydarzenia sportowe, a szczególnie EURO 2012, które zainicjują zapewne społeczną debatę na temat polskiej piłki oraz jej kibiców. Bo piłka naprawdę jest piękna.