Heineken International przedłużył umowę z UEFA dotyczącą sponsorowania Ligi Mistrzów UEFA (Champions League) na kolejne trzy lata. Nowa umowa oznacza, że Heineken pozostanie sponsorem najbardziej prestiżowych rozgrywek klubowych na świecie do końca sezonu 2014/2015.
Partnerstwo z UEFA będzie w dalszym ciągu istotnym elementem globalnej strategii sponsoringu sportowego marki Heineken przy równoczesnym wspieraniu celów związanych ze wzrostem marki.
Heineken sponsoruje prestiżową Ligę Mistrzów UEFA od sześciu lat. W trakcie jednego sezonu Liga Mistrzów UEFA gromadzi przed telewizorami ponad 4 miliardy kibiców śledzących rozgrywki na żywo w ponad 220 krajach. Grupie Heineken udało się wykorzystać sponsoring do wzbudzenia zainteresowania globalnej sieci miłośników futbolu. Dodatkowo, na ponad 100 rynkach Heinekena na świecie przez osiem miesięcy w każdym sezonie prowadzony jest sponsoring aktywny, wzmacniający relacje z konsumentami i partnerami biznesowymi.
– Liga Mistrzów UEFA to jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych na świecie, spełniające najwyższe standardy profesjonalizmu. Wydarzenie to doskonale współgra z Heinekenem, najbardziej międzynarodową marką piwa premium na świecie – powiedział Alexis Nasard, dyrektor ds. komercyjnych w grupie Heineken.

– Sponsoring ma duże znaczenie dla stałego wzrostu marki Heineken na świecie. Wzmacnia silne strony marki na rynkach europejskich, gdzie Heineken ma stabilną pozycję, oraz buduje wartość marki na innych kluczowych dla firmy rynkach, szczególnie w krajach rozwijających się. Umowa jest zgodna z naszą strategią koncentrowania się na kilku wysokiej jakości aktywnościach, w celu uzyskania maksymalnych korzyści z naszych inwestycji – dodał Alexis Nasard.
W ramach nowej, trzyletniej umowy Heineken uzyska rozszerzone prawa cyfrowe i zostanie wyłącznym partnerem przy prezentacjach najciekawszych momentów meczów na stronie www.uefa.com. Heineken będzie miał również prawa do upubliczniania informacji na wyłączność w serwisach społecznościowych jak Facebook czy YouTube, prawa do wykorzystania wejściówek na zaplecza stadionów (Back Stadium Pass) czy organizowanie trasy objazdowej z pucharem UEFA (UEFA Champions League Trophy Tour).
Ponadto umowa rozszerza prawa do globalnych transmisji i eventów, włączając Niemcy – szybko rosnący rynek, który nie wchodził w skład pierwotnej umowy. W ramach nowego kontraktu Heineken będzie jedynym oficjalnym sponsorem tzw. break bumpers podczas całego sezonu poza Europą, w czasie trwania meczów Ligi Mistrzów UEFA. Umowa obejmuje całą gamę działań w segmentach on-trade i off-trade, brandowane artykuły merchandisingowe, promocje i działania w zakresie brand PR, ujęte również w poprzednim kontrakcie.
– Bardzo się cieszymy z przedłużenia naszej umowy sponsoringowej. Liga Mistrzów UEFA to doskonała możliwość nawiązania kontaktu z kibicami piłki nożnej z całego świata. Cały czas poszukujemy nowych sposobów uprzyjemnienia im czasu podczas oglądania rozgrywek. W związku z niedawnym wprowadzeniem naszych innowacji, np. gry piłkarskiej Star Player rozgrywanej na żywo, która umożliwia kibicom oglądanie meczów podczas Ligi Mistrzów UEFA i równoczesną grę na komputerze lub innym urządzeniu cyfrowym, udało nam się wygenerować jeszcze bardziej społeczne doświadczenia związane z oglądaniem i czerpaniem przyjemności z oglądania meczów – powiedział Hans Erik Tuijt, dyrektor Heinekena ds. aktywacji (Global Manager Heineken Activation).
David Taylor, prezes zarządu (CEO) UEFA Events SA:
– Odczuwamy wielką satysfakcję z faktu, iż nasz wieloletni partner Heineken podjął decyzję o przedłużeniu swojego zaangażowania we flagowe rozgrywki klubowe UEFA na kolejne trzy lata. Nieprzerwane zaangażowanie Heinekena przypieczętowuje siłę naszego partnerstwa. Wsparcie promowania Ligi Mistrzów UEFA na poziomie globalnym oferowane przez tak prestiżową markę międzynarodową, szczególnie w związku z finałami mającymi się odbyć w tym tygodniu na stadionie Wembley, ma dla nas bardzo duże znaczenie.
Dzięki promocjom, takim jak np. zorganizowanie trasy objazdowej z pucharem UEFA, Heineken skutecznie wprowadził markę na nowe rynki Ameryki Płd., Afryki i Dalekiego Wschodu, wykorzystując siłę oddziaływania prestiżowych klubowych rozgrywek piłkarskich. Na początku roku Heineken wrócił do Azji wraz z ikoną – pucharem Ligi Mistrzów UEFA. Dzięki temu kibice piłki nożnej mieli okazję zobaczyć trofeum z bliska, spotkać się z najlepszymi piłkarzami świata oraz obejrzeć bezcenne pamiątki związane z rozgrywkami Ligi Mistrzów UEFA, które odbywały się w przeszłości.
Związek z Ligą Mistrzów UEFA daje Heinekenowi możliwość przekazania konsumentom ważnego przesłania społecznego: „Ciesz się Heinekenem. Bądź odpowiedzialny”. Heineken to jedyna międzynarodowa marka piwa, która wykorzystuje sponsoring w celu konsekwentnego komunikowania tego przesłania przez osiem miesięcy w roku publiczności liczącej ponad 4 miliardy konsumentów.
Oprócz Ligi Mistrzów UEFA, Heineken sponsoruje również odbywający się co cztery lata Puchar Świata w rugby, w tym roku organizowany w Nowej Zelandii. Heineken jest też sponsorem tytularnym Pucharu Heinekena europejskich rozgrywek klubowych w rugby. W lutym tego roku Heineken zawarł umowę, zgodnie z którą został oficjalnym dostawcą piwa podczas olimpiady w Londynie w roku 2012. Jest to doskonałe uzupełnienie rozwijającego się portfela Heinekena w zakresie sponsoringu imprez sportowych najwyższej rangi.